BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 25 June 2011

Sebuah kisah kita !


Yang aku miliki hanyalh sekeping hati,
ketika aku meniti hidup ini keseorangan,
aku hanyut dipukul gelombang,
tewas dalam perjuagan..

ku mencri,dimana insan yg selama ini
meniti hidup brsama ku,
ku mncari insn yg selama ini aku
dengari masalahnya,
ku mncari insn y selama ini mngalir 
air matanya di hadapan ku,
ku mencri insn yg pernah ku
pinjamkn bahuku,teligaku,hatiku,
masaku dn seluruh jiwaku,hnya untk dirinya.
ku mncari insan itu.

kerana kini masanya aku dirundung kekalutan
aku hilang arah
aku hilang tuju
aku mncari jalan
aku mncari tmpat berteduh
dn akhirnya ku temui tmpt untk
berlindung.

tetapi dia hadir bagai angin y
memukul awan.
setia di situ apabila ingin mncurahkn hujan,
lalu iaberlalu prgi setelah ia kosongkn
kandungannya,
belumpon sempat basah di tubuhku
kering.
akhirnya,aku pasrah.

Dihati ini trsematnya mutiara sejati,
mutiara persahabatn sejati..
akan kekal abadi..
tetapi syg..
bukanlah untk selamanya,
kerana di sini bukan persinggahannya..

kita mngorak lngkh bersama..
brsama janji y kita kotakan,
walaupon hnya untk sementara waktu.
andai kau lihat pantai yg bersih dn damai,
itulah diriku kini y setia pd sebuah jnji..

hnya renungn mmbicarakn rasa hati
dn hnya renungannya
merenung kau prgi
sukar d mergertikan
hnya senyuman dpt ku ukirkn

hnya lmbaian dapat ku iringkn
disaat perpisahan mnghmpiri kita
walau pahit ku telan juga
kerana ini suratan dari-NYA

hanya pada illahi ku berdoa
rahmatilah perpisahan ini
dan juga persahabatn y pnh trukir

hnya kita mmpu memahami
apa yg trsirat di dlm puisi ini
hnya puisi ini mngabadikan
setiap pertemuan adanya perpisahan
berdoalah pada yang ESA..

0 comments: