BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 25 June 2011

Jatuh dan bangkit .


takut,bimbang,gundah
bercampur mnjadi satu
gusarnya aku untk jatuh sekali lagi
kerana aku tahu

amat susah untk aku bngkit kembali
sungguh..
tidak mudah untk itu semua
rebah dn bangkit

tidak dapat aku satukan dalam satu baris
ayat
kerana aku tahu
apa erti dua kata itu

mudahnya insan menaruh harapan pada kita
senangnya insan berkata bahawa kita boleh
tapi hakikatnya hanya aku yang tahu
tidak susah untk jatuh

tidak senang untk bngkit
jatuh sekali belum cukup untk aku terus
bangkit
sekali bngkit belum tentu aku tidak akan jatuh lagi

lantas pilihannya apa ?
jatuh atau bangkit ?
cukuplah aku sekali jatuh

kerana dengan hnya sekali itu
telah mngajar aku apa itu erti bngkit

kali ini
aku yakin,aku tanam,dn aku pahat
di hati ini
seketul azam kejayaan
yang aku tidak akan jatuh lagi

akan aku buktikan pada diri ini
bahawa aku mampu untk bangkit semula
walau beribu kali jatuh
jatuh aku adalah untk bngkit dengan
KEMENANGAN
bukan jatuh untk bangkit dengan
KEKALAHAN .

0 comments: