BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 24 June 2011

mengejarmu !


lelah aku mengejar bayangmu
penat kakiku melangkah mengikut waktu
mencari2 dimana silapku
teraba-raba setiap tingkahku

Hingga kau membuang aku
jauh dari hidupu
dan kau carik hatiku
kukutip dan kucantum satu demi satu

menggagahi luka yang menusuk kalbu
dan tetap kubiarkn airmata ini mengalir laju
membasahi pipi yang semakin  lesu
tiada lagi gurau sendamu

tiada lagi gelak tawamu
yang sering membuatku rindu
yang sering kuimpi di setiap lenaku
hingga ada kalanya mimpiku dijamu

dengan kata2 manis bibirmu
mengungkapkan rindu
mengungkapkan kau sayang padaku
hingga aku tertunduk malu

bilamana kau menyarung cincin dijari manisku
tapi apakan dayaku
semua itu hanyalah fantasi tidak berlagu
sedangkn kini realeti yang penuh sendu

sukarnya untuk aku melepaskn dirimu
kerana sekian lama kau begitu sebati dijiwaku
teganya dirimu membuang aku dan berlalu
seolah aku ini langsung tiada harga bagimu

sedangkn akulah selama ini yang sentiasa di sisimu
bersamamu waktu susah dan senangmu
tapi akhirnya begini sikapmu,aku tetap pasrah
berlagu pilu
sampai disini jodoh denganmu,semoga suatu hari
nanti aku bisa melupaimu..

0 comments: